Thursday, August 5, 2010

Temuduga Guru Sandaran Siswazah Terlatih/Mtest

Salam to all

Alhamdulillah...akhirnye dah abeh beban untuk menunggu di interview oleh kementerian pelajaran Malaysia bagi jawatan cikgu uhuuu (lompat tinggi2 skg)

Tp actually aku x di interview pon sebabnya aku adalah salah seorang pemegang scholarship dari kpm,so ada sedikit keistimewaan u dak2 kpm ni, aku g inteview td pon cam tuuu je mane ade prepare ape sbb dh thu kan just pergi u ambik ujian insak jer pastu boleh balik ^_^. 
Ujian ni needs u to answer 135 question in 30 minute hoh tu dio. Adeh sib baik aku penah ade xprience amik ujian ni dulu mase mule2 masuk degree untuk dapat biasiswa kpm hari tu so da ade r pengalaman xsempat siap pastu aku itamkan je bagi penuh.  
Tips untuk insak ni kena jawab senua soalan jangan tinggal even satu pon, insyaAllah kalo de rezeki lepaslah.

                    ...30 min kemudian yeeeaayyy da boleh balik \^_^/ wehuu weehuu... 

But Before that kena serah sume dokumen2 yang dia nak mengikut susunan yerk,yg salinan bg dia yg ori tunjuk(wajib bawak)
1. IC
2.Surat Beranak
3.Sijil PMR
4. Sijil SPM
5. Transkrip n Surat Senat pada yg xkonvo lagi,kalo dh konvo degree korang lah
6. Surat Tawaran Biasiswa KPM n Perjanjian



Kusangkakan panas hingga ke petang tp rupanya hujan ditengan hari....aku punye....





kisah tidak menarik ini akan disambungdi next entry....

(But yg ni kene ckp jgk thank to my En. Seben yg accompany me through the hard time thank abg luv u sooo muchh)




nikin love herself ^_^

No comments: