Wednesday, August 18, 2010

Beza a.m ngan p.m

Salam to all

Hari ni dah masuk hari ke 8 kita berpuasa ..alhamdulillah dah seminggu jugakla kita semua bangun sahur dan bersolat terawikh..Lagi 3 minggu nak raye wehuu wehuu n lagi seminngu akan kedengaranla lagu2 raye kat radio n ramai lah yang akan carik2 lagu2 raye untuk dibuat ringtone atopon caller ringtone.Eh silap entry eh hehe..tak laaa..suke hati la aku nk bt intro cam ni ni kan belog kesayangan aku ^_^ ehehe


Tapi bukan pasal lagu raya biskut raya atau pon jalan raya yang aku nk cite kat sini tp pasal a.m n p.m. Mesti ramai kan yang xtahu ape la a.m dan p.m tu. Yang kite tahu 7.34p.m bukak pose kat kangar ni n 5.44 a.m masuknye imsak huu da kene stop makan.

Sebenarnya a.m tu bermaksud "   ante meridiem "   yang bermakna Sebelum tengahari dan waktunya antara 12.00 pagi hinggah 11.59 pagi. Sebab tu short form untuk waktu2 pagi adalah a.m kalo kita xnak tulis pagi kat blakang. Mende plak p.m tu?? p.m plak mewakili post meridiem yang bermaksud selepas tengahari. Waktunya adalah antara 12.00 tengahari hinggah 11.59 malam..

Ha gitula kiranya..sebelum ni kita aku la tuee tahu gune je tp perkataan sebenar dia kita tak tau kan..skg dah tau dh bleh r men teka teki ngan anak sdare raya nti  heheh


nikin love herself ^_^

2 comments:

ejum said...

ooo..baru tau ejum...thanks for sharing :)

zalizalu said...

hahaha... sebelum ni kan, dalam otak saya ni,
a.m = at morning,
p.m = petang malam