Friday, September 3, 2010

Meh tgk kekayaan Sultan Brunei

Salam to all


Sultan Brunai iaitu Sultan Hassanal Bolkiah merupakan presiden sebuah negara yang terkaya di dunia. Sultan yang terkenal di seluruh dunia, dilimpahi kemewahan dan menggunakan emas dalam segala2nya. 
Merupakan istana terbesar dan termewah di dunia mengandungi 1788 bilik dengan sesetengahnya perabutnya bersalut emas dan bertatahkan berlian beserta garaj untuk memuatkan 110 kereta..


Istana

Kapal Terbang 

Kapal terbang paling mewah didunia yang mana bersalutkan emas. Sultan brunei juga mempunyai Boeing 747 yang berharga ratusan juta dolar dan kemudiannya di re-design sebagai rumah dengan kosnya lebih daripada 120juta dolar. Baginda juga mempunyai 6 pesawat udara and 2 helikopter. Moh kite bia picture yg cite sumenye: 




Salah satu kereta Sultan Brunei
Atas permintaan daripada Sultan Brunei,Syarikat kereta terkemuka Rolls Royce menggabungkan rekaan kereta mereka bersama sama rekaan kereta Porshe. Kereta ini berada di London untuk kegunaan baginda ketika berada di Britain.







Sumber ni dtgnye email seorg kawan so sy kongsikan disini bersama2 kawan2 sume.huhu agak2 kalo sultan Brunei bg duit raye bpe la agaknye yer??? ^_^

nikin love herself ^_^

13 comments:

iZzuDdin said...

jom mintak dt raya bramai2 kat ni..hehe...

Mz Nik said...

jom mane thu dapat emas seketul kan hehe

zalizalu said...

kete last tu phantom kan? phantom rolls-royce kn? huuuu

AesyaZealous said...

kaye nye beliauuuuu

Mz Nik said...

tak tau la zali iyer kot nikin xtau sgt sal kete2 nih ngeh3
aesya: tu bru sikit tu yg didedahkan kalo yg sebenar camane la kan

maCy said...

die pnganggur pn kasi elaun kn.huu

ASaDa RyutaRo said...

kaya tak lupa dengan tanggungjawab sbg hamba Allah tak pe.. =)

Nur Hawa Mohd Zin said...

kesultanan brunei memang kaya...

kay shafiQ said...

Bile agaknya kite nak jdi kaya cam tuh. heheh

LiFe KaMi said...

MasyaAllah kaya betul,, takut nak masuk umah dia.. minyak byk sgt kat brunei tu..

Wan Ahmad Nabil said...

hebat la sultan brunei kan :)

iZzuDdin said...

kaya xsemesti nye hebat kn...
sape ade info pasal ank sultan brunei tu try la post..

Zara said...

Oo kaya betul !

jom pakat gi braya kt sane.