Saturday, October 17, 2009

Kelahiran dn kematian..menginsafkanku..

Assalamualaikum...

Alhamdulillah hr ni lebih kurang pukul 11.48 td aku menerima satu sms dr kakak aku yg bernama Nik kartini and yg aku panggil kak iti, smsnya brbunyi " Alhamdulillah saya telah selamat melahirkan baby dihospital annur jam 850pg td.amin.nik kartini. "Camtulah ayat yg buat aku teruja seketika. Alhamdulillah seorang lagi umat nabi Muhammad lahir kedunia ini,Tahniah o kak iti n abe Yo.

Dikala ada umatnya yg pergi lahir lagi seorang umat manusia yg akan meneruskan perjuangan didunia ini.Kenapa aku ckp mcm tu sebab disaat aku menerima sms tu,aku ade kat umh arwah Ayah Soh iaitu adik kepada mak aku (lain mak same ayah) yg meninggal malam td stelah lama diuji dengan sakit ketumbuhan diotaknya. akhirnya Allah telah mengambil nyawanya mlm td berakhirlah perjuangan hidup seorang hamba,sama2 kita doa supaya roh ayah soh bersama dengan orang orang yg beriman.

Td mase kat sane aku sensorang je, mak2 sdare tu aku kenal la tp xbape rapat sgt la sebab lain2 nenek kan so xrapat sgt la tp still ok je. Aku g ngan abg ki abg aku yg ke2 sebab kitaorg je yg ada kat kg,cek aku plak kat kL sebab hr ni jugak kak mini buat rumah terbuka disamping naik umah barunye. Td Isteri kpd Tok Guru Nik aziz pn pergi jgk melawat sebab rumah arwah dengan rumah tok Guru amatla dekat,kire jiran2 la. Bestnye tgk muka beliau amat suci dn bercahaya kemerah merahan he~besh2..

Kepada sesiapa yg bc post ni dsaat ni sama2 la kita sedekahkan alfatihah kepadah arwah Tuan Soh b Tuan Mahmood.Alfatihah...

Kepada kak iti pulak tahniah atas baby boy ni, mira kate td mace adam hehe mesti comeii he. Semoga dengan kehadiran baby Boy ni akan bertambah2 rezeki allah bg dn akan bertambah makmur rumah tgga kak iti dn keluarga. Ameen.

Tengah mengira bil anak sedara
1. kak long
2. kak ngoh
3.amer
4.Aiman
5.Ana
6.salahuddin
7Kak Chik.
8.adam
9.Atin
10.faris
11.Afiq
12.Aleya
13.amalin
14. Abe me
15.hamzah
16. Sorfina
17. Newborn babyboy..(name xletak lg)

Yuhuu now i have 17 nephew and nieces..still counting hehe

No comments: