Tuesday, October 11, 2011

Finally it's day 45

Salam to all

Alhamdulillah hari ni dah masuk hari ke 45 dan yang paling penting aku dah abih berpantang hoyeeh. Merdeka ok. dan berat semasa sekarang ni adalah 50.4kg hasil daripada hanya makan nasik sekali sehari dalam tempoh berpantang iaitu wktu tghari tu pn makan xtambah n sikit ajerlah dan sarapan dengan oat n mlm pon minum air horliks / susu campur oat. Alhamdulillah everything goes well, ASI pn byk jgk n cukup untuk qayyeem. Before deliver 64kg n before pregnant my weight is 54kg, maunye xhepi ahaks.

So lepas ni camane bleh mentekedarah semua ke?? hehe nope2 ada ak makanan yg sejuk2 tu xbleh makan contohnya, timun batang, kacang panjang, laksa, dsb lah nti aku tny my mum lg. Air batu yang paling aku craving sgt ni, huhu tp kalo boleh nak elakkan dulu, aku paling nk makan ABCD huhu godaan betol. Xpe sabo2 yerp. Aku xde masalah untuk xminum air batu since sebelum ni pn memang aku byk minum air masak kecuali makan kat kedai, memang aku akan mintak air berais lah, xdenye aku nk mintak yg suam2 neh hehe. Berpeluh kot. So untuk mengelakkan minum air berais elakkan makan kat kedai yer huhu Masak sendirik.

Alhamdulillah darah nifas pon dh kering dn dah boleh solat, lame tu tinggal solat sejak deliverkan qayyeem hr tu lagi, n bile solat tu pegang tang perut rase lain je hehe. Sujud syukur untuk Ilahi dengan semua anugerah dan rezeki yang diberikan utuk hambanya ini. Alhamdulillah.



nikin love herself ^_^

No comments: