Sunday, September 18, 2011

Detik Detik Kelahiran

Salam to all

Baru ade peluang nak hapdate pasal delivery hri tu setelah sekian lama heheks. Bukannnya apa penceritaan ni untuk kenangan nanti2 mesti dh xingat kan kalo boleh memori melahirkan anak pertama ni aku xnak fade dari memori.Its really meaningfull moments for every women i guess.

My due date  was 31 august 2011,wh2 sume org teruja dengar due date aku hehe tp tulh baby xmo jadi baby merdeka baby nk lahir dalam bulan yg penuh keberkatan jugak ha hehe. Aku amik cuti semiggu awal since aku duk jauh ngan husband so untuk mengelakkan terberanak dibumi kulim tu langkah awal aku amik cuti awl n duk toghter with my husbnd kat perlis walopon di masih lagi belom startb cuti masa tu. We going back to kelantan pada hari rabu 24/8/2011 malam n sampai dikelantan pagi khmis tu.

Dh jadi tradisi my famili bila balik tu g beli brg2 rumah maklumlah my mum kan duk sorg,so g la beli brg pada hr jumaat tu,g kat nagoya kb u cr langsir then g mirwana kt kubang kerian u beli brg dapur. Balik tu aku start sakit perut 5 minit sekali tp xdela kuat sgt so just bt xthu je,bgthu je kat cek.Pstu cek suh tido2 la katenye penat jalan kot td. Emm masa aku ngah rehat2 tu aku rasa xbes l tng perut,tgk jam enset sakit tu 5 minit sekali. Aku ignore je dulu. Then aku g toilet nk kencing then rase cam ade lendir jernih dlm hti mse tu dh berdebar dh xpenh2 kua lendir cmtu kan. Then aku rehta je dulu dalm kul 6 tu nk solt asar g toilet sekli lagi then tgk lendir tu dh bertukr kaler coklat cm mula2 mai period tu. Theterus bgthu my mum, my mum kate nk beranak dh tu. AKu ckp sempat bukak pose dulu kot cek,then my mum pon buat la ayam percik,n roti jla yg ku nk mkn,xsempt g nk buat sebab aku bru balik kan. Then lepas isyak barula kitaorg g hospital kb.

Smpi hospital kb,dr cek jalan baru 1.5 cm lor ku igtkan dh byk cm dh huhu. So tggu lgimaasuk wad. My hubby tggu kat lua n my mum yg temnkan aku dalam wad masa tu. So mlm tu aku tido la kat sepital dengan skit contrction yg makin lame makin kuat. Mlm tu ku xleh tido,pinggang sakit, nk redakan aku just selwat,mengucap,bca ayat kursi huhu memang sakit sgt. Then cik misi pon kesin tgk aku,around kul 4 pg tu cikmisi bg ubat thn sakit brula aku bleh tido. Then bgn kul 7 ha amek ko! huhu. Pstu aku bgn xmandi ag hehe tggu lu jap sarapan then brula aku g mandi. Dalam kul 10 tu aku masuk labour room sebab lepas dh kene seluk tu misi ckp bukaan dh 4cm so dh bleh masuk labour room.

continue ...



nikin love herself ^_^

No comments: