Monday, August 23, 2010

support kempen 1 blog 1 bendera

Salam to all



Pada suatu tengahari yang panas saya bW jap carik citer2 yang best sambil jenjalan tu  tu jmpe la blog mahu, kempen yang beliau war war kan adalan kempen 1 blog 1 bendera. Dalam hati wahh bagusnye idea ni ni mesti ada sebab musababnya dengan pendedahan Tv3 dalam Buletin Utama hr sabtu hari tu ttg kurangnya kibaran jalur gemilang sedangkan xsampai  10 hari lagi kita akan menyambut kemerdekaan. 

Mase tgk berita tu nikin tertanya2 jugak nape skg dh xsemeriah dulu 5,6 tahun dulu , dulu memang majoriti kereta akan ada satu bendera tp skg ni boleh dibilang dengan jari. Agak sedih, rasanya pihak yang betul2 terlibat ni para pekerja kerajaan je eh xjugak kot tapi sekolah. yer Sekolah memang sambut gile2 ah merdeka macam2 aktiviti ada. Tp walaupun begitu dr pengamatan nikin, nikin boleh tengok la.. kat skolah pn sewaktu perhimpunan masa cikgu bercerita ttg kemerdekaan ramai murid2 yang berbual berborak,memang nampak la generasi sekarang generasi Z ni memang dh kurang semangat patriotisme dalam diri.10 ke 20 tahun lagi camane la ek...hurm..

So dengan itu saya menyokong kempen satu blog satu bendera ni sebagai menunjukkan semangat kemerdekaan saya sebagai belia negara. Senang je pon just letak bendara kat blog korang. Jom kita meriahkan sambutan kemerdekaan ni dengan kibaran jalur gemilang di alam maya ..saya dah!! anda bagaiamana??













3 comments:

Mahamahu said...

Thank you sebab sudi buat entry ni.. Ajak kawn2 ramai joint kempen ini setahun hanya sekali jer kan..

Mz Nik said...

mahu hehe xseberapa pn ^_^

Rosmarieza said...

bagus3~ sokong~;)